środa, 24 czerwca 2015

Szybkie ciasto z truskawkami.

Robiłam wczoraj spontanicznie szybkie ciasto z truskawkami, nie wymagające ani wielu składników, ani szczególnych zdolności cukierniczych, więc pomyślałam, że podzielę się z Wami przepisem. :)


Składniki:
-5 dużych jaj
-250g miękkiego masła
-200g cukru
-250g mąki
-100g mąki ziemniaczanej
-2 łyżeczki proszku do pieczenia
-2 duże śmietany 18%
-galaretka w proszku o smaku truskawkowym
-500- 700g twardych truskawek


Przygotowanie:
Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę i po kolei dodawać jajka. Mąkę przesiać wraz z ziemniaczaną i wymieszać z proszkiem do pieczenia. Dodawać stopniowo do masy jajecznej, cały czas miksując. 
Masa może wyjść dość gęsta, więc można dodać 4-6 łyżek mleka. 
Średnią blachę wyłożyć papierem do pieczenia i wyłożyć ciasto.
Piec w rozgrzanym do 180 stopni piekarniku przez 50-60 minut.




Po delikatnym przestudzeniu, przekroić ciasto na dwie proporcjonalne części i pozostawić do całkowitego wystudzenia. 


W między czasie rozpuścić galaretkę, zostawić do ostudzenia i przygotować truskawki. 


  
Po przestudzeniu ciasto przełożyć warstwą śmietany i włożyć na około 30 minut do lodówki. 
Wyłożyć na wierzch owoce i zalać lekko stężałą galaretką. 


Smacznego! ;)

17 komentarzy:

  1. Uwielbiam ciasta :)

    Pozdrawiam,
    www.rzetelne-recenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zapraszam częściej. Już niedługo więcej przepisów. :)

      Usuń
  2. wygląda przepysznie, mam chęć zjeść takie ciacho

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurde tylko ta galaretka mi tam nie pasuje, bo nie jem żelatyny, a poza tym wygląda obiecująco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można jeszcze na surowym cieście ułożyć truskawki, zapiec i obejdzie się bez żelatyny. :)

      Usuń
  4. Love this! ♥
    You are making me jealous, pretty!

    adoorablee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. No jeśli szybkie i smaczne to zdecydowanie dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmmm prezentuje się świetnie i na pewno jeszcze lepiej smakuje.
    :*

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda obłednie ja własnie szukam fajnych ciast na roczek dla córy:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Truskawkowe ciasta to moje ulubione :-) Ja zazwyczaj robie sernik na zimno (serek danio+biszkopty+galaretka+owoce i do lodówki) Ale myślę o zrobieniu vimbledona ze szpinakiem i granatem :-)

    OdpowiedzUsuń